lauantai 10. toukokuuta 2014

D'oh!

Juuri kun pääsin kehumaan, kuinka hienosti luku-urakkani on viime aikoina edennyt, täytyy myöntää että pari viime päivää ovat olleet sitäkin takkuisemmat. Suunnitelmani mukaan minun pitäisi lukea noin 20 sivua päivässä, mikä ei kuulosta mitenkään kauhean mahdottomalta. Se kuulostaa oikeastaan jopa naurettavan simppeliltä. Parikymmentä sivua on ollut juuri sellainen sopiva sivumäärä, jonka jaksan sisäistää kerrallaan. Olen kuitenkin nyt kahden päivän aikana antanut itselleni vähän armoa ja siirtänyt sen päivän lukemiset seuraavalle päivälle. Ajatus on ollut, että jaksan sitten seuraavana päivänä lueskella ähän enemmän, kun olen ensin viettänyt rennon vapaaillan. Voitte arvata, onko tälle päivälle kertynyt yhtäkkiä, täysin mysteerisesti 70 sivua läpikahlattavaa.


Prokrastitaaniotani tehostaa vielä yksi pieni, mutta silti suuri asia. Olen nimittäin addiktoitunut yhteen iPhonessani olevaan peliin. Kuinka noloa. Peli on rakennettu The Simpsons- sarjan ympärille ja toimii vähän niin kuin The Sims. Pelissä täytyy rakentaa Springfieldiä laajemmaksi ja laittaa hahmot suorittamaan päivittäisiä tehtäviä kerätäkseni rahaa ja kokemuspisteitä. Minun täytyy myös kerätä taloista saatavia verotuloja ja antaa "sähköiskuja" sateenkaarenvärisille pupuille, jotta ne muuttuisivat pääsiäismuniksi. Yritin eilen selittää E:lle, kuinka helppo ja kiva piristys peli on esimerkiksi lukemisen väliin. Sehän ei vie aikaakaan kovin paljon. E katsoi minua vähän huvittuneesti, kun näpersin jo kuudetta kertaa illan kuluessa puhelin kourassa ja laitoin Homerin nukkumaan päiväunia ja Mr. Burnsin hautaamaan ydinjätettä. Sanoin E:lle, että koska meillä ei ole lapsia tai koiria, voimme mainiosti uhrata pienen osan päivästämme Simpsonien hoitamiseen.

Tänään aion joka tapauksessa ryhdistäytyä (heti, kun olen jakanut Simpsoneille tekemistä koko päiväksi....) ja istua nenä kiinni kirjassa iltaan saakka. Jos siinä onnistun, voin ehkä palkita itseni hakemalla kaupasta itselleni iltanaposteltavaksi pussillisen sipsejä ja jännittää sen jälkeen Euroviisujen finaalia. Tykkään muuten kovasti siitä parrakkaasta naisesta Conchita Wurstista, voitto menköön tänä vuonna hänen mukanaan Itävaltaan!

Ei kommentteja: