torstai 5. kesäkuuta 2014

Yes Mr. Frodo, it's over now.

Sen jälkeen, kun työharjoitteluni päiväkodissa loppui reilut kaksi viikkoa sitten, en tehnyt oikeastaan mitään muuta kuin luin henkeni edestä teatteritieteen pääsykoekirjoja. Lukusuunnitelmani ei toteutunut aivan niin järjestelmällisesti kuin olin olettanut, joten viimeisinä päivinä piti tankata tietoa oikein olan takaa. Mutta nyt se on ohi! Kevään pääsykoerumba huipentui siis maanantaina neljän tunnin mittaiseen suoritukseen yliopistolla, jonka jälkeen teki vain mieli juosta pitkin keskustan katuja ja kiljua onnesta. En tiedä kuinka hyvin pärjäsin, mutta tunsin tehneeni parhaani. Ja mikä tärkeintä; nyt alkoi miun loma!

Loman kunniaksi olen syönyt nyt parina aamuna suklaajäätelöä, pukeutunut kaikista kivoimpiin vaatteisiini, vetänyt aurinkolasit nenälle ja lähtenyt tallailemaan helteiseen ulkoilmaan. Olo on ollut pirteä ja oma peilikuvakin on näyttänyt varsin hyvältä näyteikkunoista heijastuneena. Palkitsin itseäni jo pariin otteeseen ostamalla uudet sandaalit ja kaksi mekkoa parin viikon kuluttua olevia häitä (ei tosin omiani!) varten. Oli pakko ostaa kaksi, kun ne sai halvemmalla kuin yhden kalliimman. Tänään palasin Espritille eilisen pikakäynnin jälkeen, koska valkoinen lintupaita oli jäänyt henkariin minua odottamaan. Se vaivasi minua koko illan ja melkein yönkin, ja tänään piti ihan juosta sitä noutamaan. Nyt se on minun, se on ihana. 

Lisäksi tein löydön, jota en uskonut koskaan tekeväni. Ostin nimittäin lippalakin. Olen traumatisoitunut lapsuuden lomakuvien takia, poseeraan niissä jokaisessa älyttömän kamala ja sitäkin muodottomampi Aurinkomatkojen mainoslippis päässäni. No, uusi lippalakki on nahkainen ja malliltaan sellainen, että karski merikapteenikin voisi kelpuuttaa sellaisen itselleen. Trauma purettu. 

Olen ollut huono ihminen, tai ainakin huono bloggaaja, kun olen vain ahkeroinut pääsykokeiden parissa. Nyt kun elämässä ei ole toistaiseksi mitään stressattavaa tai suoritettavaa, ennätän luultavasti tarttua paremmin taas blogikirjoitteluunkin. Kolmen viikon lomajakso on muutenkin äärimmäisen tervetullut juttu hektisen kevään jälkeen. Aion tehdä vapaapäivien aikana juuri sitä mitä milloinkin haluan ja jaksan, ilman sen suurempia suunnitelmia. Ihana ihana ihana vapaus!

Ei kommentteja: